Beskrivning

• Spelet är ett oanvänt originalspel.
  • Spelet ligger på 2 st CD skivor.
  • OBS! Det fanns inget pappersomslag till CD-asken. Det har legati en stor papplåda men den finns inte kvar. Spelet är som sagt heltoanvänd.

Saxat från recension på torget.se där spelet fick betyget 5av 5:

Medal of Honor: Allied Assault

Säga vad man vill om Medal of Honor: Allied Assault, men det äringen enkel spelnisch som det kastar sig in i. Konkurrensen ärstenhård bland actionspel i förstapersonsperspektiv som utspelarsig i realistiska omgivningar, både bland kommersiella titlar ochbland gratisexpansioner till kommersiella titlar. Men Medal ofHonor: Allied Assault räds inga konkurrenter och sätter verkligenhårt mot hårt.

Grafiken i spelet är generellt sett väldigt bra och stundtalsännu bättre. Man har gjort ett mycket bra arbete med att bygga uppnivåerna med snygga detaljer, bra texturer och utmärka effekter.Att vid en till synes övergiven gata i en sönderbombad by ihällregn för att spana efter fientliga prickskyttar blir faktisktspännande. Träd och buskar svajar stillsamt i vinden, enfönsterlucka slår i vinden och ett stridsflygplan flyger förbi.Mycket skickligt gjort och det erbjuder riktig spelglädje.
Ljudet är för det mesta av samma kvalitet som grafiken, ända frånsmygande steg på mörka grusvägar till bombkrevader frånkanonbatterier.

Singelspelardelen innehåller sex stycken uppdrag som vart ochett är ganska långt och uppdelat i flera olika smådelar.Tillsammans så erbjuder de det mesta från smygande infiltration ochprickskytte till rena stridsuppdrag både på egen hand ochtillsammans med datorstyrda medhjälpare.

De flesta delarna i spelet är rent påhittade men ändå troligauppdrag som skulle ha kunnat hända under Andra Världskriget. Men ensak i spelet är inte påhittad, och det är den ökända landstigningenvid Omaha Beach där de allierade vällde fram mot tyskakulsprutenästen med förödande förluster. Här är du med vidlandstigningen och får vada och springa rakt in i fiendens eldtillsammans med mängder av allierade. Ni som har sett inledningenpå filmen Rädda menige Ryan vet vad som väntar.
Jag tror aldrig att vare sig en film eller ett spel på ett korrektsätt kan återskapa eller ens komma i närheten av det helvete somutspelades på Omaha Beach när det verkligen begav sig. För detskulle det krävas både dödsångest och skarp ammunition. Oavsett detså kan det inte hjälpas att man funderar när man spelarlandstigningen vad de egentligen tänkte när det utspelades iverkligheten. Och att någon överlevde över huvud taget känns somett mindre mirakel.

Motståndarnas AI är faktiskt ovanligt bra för att varamotståndare á la kanonmat. Framför allt på lite högresvårighetsgrader så tar de gärna skydd för att hoppa fram ochförsöka överraska. Ibland så sticker de bara fram armen och skjuteri blindo och hoppas på en lyckträff.
För att hela tiden driva handlingen i spelet framåt så har man"skriptat" handlingen ganska hårt, dvs händelser runt spelaren, hurmedhjälpare och soldater ska reagera och så vidare. För det mestaså märker man inte av skriptningen speciellt mycket men ibland blirdet väldigt uppenbart och aningen avtändande när det visar sig attmedhjälpare är skriptade att dö oavsett hur bra man försöker skyddadem.

Multiplayerdelen består av fyra olika "spelstilar" utan direktanyheter; deathmatch alla mot alla eller i lag, tävla i omgångartill en förutbestämd poäng och uppdragsbaserade matcher där enalaget ska utföra något och det andra laget ska försöka förhindradet.
Banorna är i de flesta fallet mycket välgjorda och i vissa fall såär det omgjorda och ombyggda versioner av vissa singelspelarbanorsom man drabbar samman på. Multiplayerdelen är välgjord ocherbjuder tack vare banorna på spännande matcher men det saknas somsagt något nytt som gör den delen av spelet ny och fräsch. Tyvärr,enligt mig, så saknas det datorstyrda motståndare att drabba sammanmed för den som till exempel vill sitta hemma och träna eller intehar tillgång till Internet. Det är riktigt synd.

Medal of Honor: Allied Assault är ett spel som jag ärfruktansvärt glad över att jag har fått chansen att spela. Precissom med en bra film så kan ett spel ge känslan av att man inte villklara det för då finns det inget mer att upptäcka. Det är precisden känslan jag får av det här spelet. Möjligtvis kan man säga attspelet är aningen för kort och det tar inte speciellt många timmaratt spela igenom det, men man har kul under tiden. Jag vill heltenkelt inte att det ska ta slut. Jag vill ut på fler uppdrag.

Systemkrav:
900 MHz
256 meg minne